Купивши зимову автогуму її не можна відразу експлуатувати на повну силу. Потрібна правильна обкатка, яка дозволить шинам звикнути до нової для себе ролі, а водію – вивчити їхню поведінку в різних ситуаціях. Особливо це важливо для шипованих моделей.
У процесі встановлення шипів на протектор поки що жодному виробнику шин не вдалося розмістити їх з однаковою глибиною до міліметра. Різниця навіть у 0,02 мм викликає дискомфорт при водінні. Для його усунення є лише один перевірений спосіб – правильна обкатка.
П’ять основних рекомендацій, які допоможуть обкатати шиповані шини правильно:
1. Купити зимові шини із шипами потрібно заздалегідь, щоб встановити їх, як тільки вдарять перші заморозки або випаде сніг.
2. Купувати шипування необхідно одним комплектом. Використовуючи різнобій, відчуватиметься різниця в їздових показниках через різну форму штифтів та знос протекторів. Найчастіше саме це є причиною аварійних ситуацій на дорозі.
3. Кожен виробник вказує на дистанцію, яку потрібно проїхати для обкатки. У середньому це 400-700 км, які долаються на середніх швидкостях до 70 км/год.
4. При обкатуванні шипованої гуми варто повністю відмовитися від різких маневрів. Повороти потрібно проходити плавно та повільно, на швидкісних ділянках не втрачати концентрацію ні на секунду.
5. Контролювати внутрішній тиск покришок. Вимірювати його потрібно не рідше, ніж 1-2 рази на тиждень, при сильному морозі ще частіше. Як і інші типи зимових автошин, шипування дозволяється підкачувати на 0,1-0,2 атм вище за норму.
Шиповані шини купити рекомендується водіям, у регіоні проживання випадає багато снігу та часто вдаряють сильні морози. Класичні моделі в таких умовах можуть застрягати, тоді як на шипуваннях автомобіль легко долає засніжені та зледенілі підйоми, забезпечуючи його стійкість на трасі.
Але гума із шипами має й недоліки, про які варто пам’ятати завжди. Насамперед, це підвищений ризик заметів на сухій та мокрій дорозі. Також потрібно бути готовим до дискомфорту в салоні, який створює сильний та неприємний стукіт з-під коліс під час руху.
Та й термін служби шипування менше, ніж у класичних шин. Причиною є підвищена маса, яку додають металеві штифти. Протектор швидше зношується, в середньому одного комплекту вистачає на 3-4 сезони, залежно від інтенсивності їзди.